Arthur GrosboisArthur Grosbois - Galerie L'inlassable
Arthur Grosbois

His paintings exist by their simple presence, without context or need for environmental support. The characters and beings presented seem to have been caught, fixated or frozen in their own movements, creating a feeling of introspection. Recurrent themes within Grosbois’ work indicate a tactile research on presence itself and reflections on identity being brought into constant questioning. In effect, his portraits occupy an important space, presented as much as an object of contemplation as a tool to urge viewers to experience their own physicality (i.e. via eye contact). We find in Arthur Grosbois’ work research into the aura of the individual, that is delineated by the artist in a semi-sculptural manner, as well as an affection for the ambient nature of the finished object. Grosbois combines traditional painting techniques and digital tools to remodel and rework the plenitude of image fragments sourced via the internet. The image choices follow the thematic interests of the artist and provide objectivity, decontextualizing the subjects portrayed which are then reinterpreted in-line with the artists own relativity.

*

Ses peintures mettent en scène des éléments qui semblent exister par leur simple présence, en l’absence de contexte ou dans des environnements minimalistes. Les sujets représentés semblent arrêtés, figés dans leur mouvement, créant ainsi un sentiment d’introspection. Les thèmes récurrents dans  le travail d’Arthur Grosbois semblent indiquer une recherche sensuelle de la présence et un rapport à l’identité en constant questionnement. En effet, le portrait occupe une place importante, montré aussi bien comme objet de contemplation ou utilisé pour pousser le spectateur à ressentir sa propre physicalité (eyecontact). On retrouve dans le travail d’Arthur Grosbois la recherche d’une présence auratique du sujet, qui est abordé par l’artiste de manière quasi sculpturale, ainsi qu’un intérêt pour l’aspect auratique de l’objet créé. Techniques picturales traditionnelles et outils numériques servent en ce sens à remodeler et retravailler les fragments d’images trouvées sur internet. Le choix des images suit les intérêts thématiques de l’artiste et permet une objectivisation, poursuivant ainsi la logique de décontextualisation des sujets.

(left to right) Arthur Grosbois, Inner Dance, 2020, colored gesso and cera-colla on canvas, 90 x 74.5 cm

Arthur Grosbois, Grey Portrait (From Hamlet), 2019, colored gesso and cera-colla on canvas, 73 x 60 cm

Arthur Grosbois, Unknown Figure, 2020, colored gesso and cera-colla on linen, 90 x 60 cm,

Une Chambre en été, solo exhibition, 2020, gallery l’inlassable, Paris.

Une Chambre en été, solo exhibition, 2020, gallery l’inlassable, Paris.

Arthur Grosbois, Red keeper, 2020, cera-Colla on linen, 61×41, group exhibition for the ten years of galerie l’inlassable, Paris, 2021.

Arthur-Grosbois-galerie-l'inlassable-vue de l'exposition-Back interation- Le peintre-Une chambre en été
(left to right) Arthur Grosbois, Back Iteration, 2020, colored gesso and cera-colla on canvas, 116 x 89 cm
Arthur Grosbois, Le Peintre, 2020, colored gesso and cera-colla on canvas, 100 x 80 cm,
Une Chambre en été, 2020, solo exhibition at gallery l’inlassable, Paris.
 
Arthur Grosbois, Double Take, 2019, oil on canvas mounted on wood, 46 x 33 cm each / 18,1 x 12,9 inches
Arthur Grosbois, Unknown Figure, 2020, colored gesso and cera-colla on Linen, 90 x 60 cm / 35,4 x 23,6 inches
  Arthur Grosbois, Blue Fatigue, 2020, colored Gesso and Cera-Colla on Canvas, 61 x 46 cm/ 24 x 18,1 inches
Arthur Grosbois, Contemplations III, 2020, colored Gesso and Cera-Colla on Cardboard, 30 x 25 cm / 11,8 x 9,8 inches
Arthur Grosbois, Inner Dance, 2020, Colored Gesso and Cera-Colla on Canvas, 90 x 74,5 cm / 35,4 x 29,3 inches